
9.1. Vadmotīvi mūzikā
9.1.1. uzdevums
1. Izveidot projekta failu.
2. Lejuplādēt Ž. Bizē uvertīru operai "Karmena" vai L. van Bēthovena 5. simfoniju vai grupas "Queen" dziesmu "Another One Bites the Dust", ievietot to projektā kā audio failu.
3. Izveidot audio celiņa garumu 32 taktu apjomā.
4. Izveidot jaunu audio celiņu un ierakstīt improvizētu skaņas dizainu 32 taktu apjomā, izmantojot analogā sintezatora slēgumu nr. 1, kas atrodams pielikumā.
5. Skaņas dizaina celiņam, kur ierakstīts analogais sintezators, izveidot reverberācijas audio efektu - Concert hall.
6. Izvēlēties īsu dzejoli, kas raksturo mūzikas fragmentā izjustās emocijas.
7. Izveidot jaunu audio celiņu un veikt balss ierakstu dzejolim par izjustajām emocijām. Prezentācijā pamatot savu izvēli.
8. Izveidot vokāla ierakstam audio efektu - kompresors, kas pielāgots balss vajadzībām.
9. Nosaukt visus celiņus pēc satura.
10. Saglabāt projektu MP3 formātā darba mapē un prezentēt darbu klasei.
9.1.2. uzdevums
1. Izveidot projekta failu.
2. Ievietot grupas "Deep Purple" dziesmas "Smoke on the Water" audio, pirmās četras taktis - ģitāras solo posmu.
3. Palielināt audio failu par 5 dB.
4. Noteikt audio faila BPM.
5. Izveidot MIDI skaņas celiņu ar ritma pavadījumu, kas papildina audio failu.
6. Kvantizēt MIDI ritma celiņu.
7. Izveidot balss ierakstu ar latviešu tautasdziesmas tekstu "Tumša nakte, zaļa zāle".
8. Balss ierakstam izveidot reverberācijas audio efektu - Concert hall.
9. Nosaukt visus celiņus pēc satura.
10. Saglabāt projektu MP3 formātā darba mapē un prezentēt darbu klasei.
9.1.3. uzdevums
1. Izveidot projekta failu.
2. Lejuplādēt Ludviga van Bēthovena 5. simfonijas nošu rakstu.
3. Izveidot tukšu MIDI celiņu pēc izvēles ar virtuālo stīgu instrumentu pēc izvēles.
4. Piano score skatījumā ar zīmuli vai izmantojot MIDI kontrolieri izveidot L. van Bēthovena 5. simfonijas vadtēmas nošu rakstu (pirmās 4 taktis).
5. Nokopēt MIDI celiņa saturu un kopēt to, veidojot kopā 16 taktis.
6. Izveidot jaunu MIDI celiņu un ierakstīt improvizētu melodiju, izmantojot MIDI flautu, kas veido kopā 16 taktis.
7. Savienot abus celiņus vienotā Score skatā un eksportēt nošu rakstu kā PDF failu, saglabāt to darba mapē.
8. Izveidot MIDI flautas celiņam reverberācijas audio efektu - Room.
9. Nosaukt visus celiņus pēc satura.
10. Saglabāt projektu MP3 formātā darba mapē un prezentēt darbu klasei. PDF nošu rakstu epastā nosutīt skolotājai uz epasta adresi.
9.1.4. uzdevums
1. Radīt projekta failu un izdomāt 15 dažādus vadmotīvus no dažādiem laikmetiem un kultūrām, kas tiks izmantoti, lai izveidotu minēšanas spēli.
2. Atrast internetā 15 audio failus izvēlētajiem vadmotīviem.
3. Veidot audio ierakstu ar balss instrukcijām: "Uzmini, kā sauc mūzikas skaņdarbu, ko sadzirdēsi", "Pirmais skaņdarba fragments", "Otrais skaņdarba fragments" u.t.t līdz piecpadsmitajam skaņdarbam.
4. Kārto audio failus secīgi - instrukcija, pieteikums pirmajam skaņdarbam, pirmā skaņdarba fragments ut.t.
5. Katra skaņdarba fragmentu veido ne garāku par 5 sekundēm.
6. Pārliecinies, lai visi audio fragmenti un balss ieraksti skaņas skaļuma ziņā ir līdzvērtīgi.
7. Uz balss ieraksta celiņa lieto audio efektu - kompresors. Izvēlies vokālām paredzētu kompresora veidu.
8. Nosaukt visus celiņus pēc satura.
9. Saglabā projektu MP3 formātā darba mapē.
10. Prezentē spēli klasesbiedriem un liec uzminēt fragmentu.